Cases
Alfa Nordic, Co-owner, Boardmember & Senior Consultant Christian Ilsøe, Co-owner, Boardmember & Senior Consultant Henrik Linnemann, Co-owner, Boardmember & Senior Consultant Thomas Meldgaard Petersen
Hvilke(t) projekt(er) har du/I gennemført i samarbejde med Eva?
Ultimo 2015 var Alfanordic i markant vækst og vandt Børsens gazellepris som hurtigst voksende virksomhed med en vækst på 3116% over de sidste 4 år. Som ejerkreds havde vi denne periode brug for ekstern konsulentbistand til at håndtere transformationsprocessen fra en stærk partnerdrevet mindre virksomhed til en mellemstor virksomhed med én administrerende direktør og en aktiv bestyrelse. Målet var at få retning på vores ledelse af virksomheden i en periode med massive forandringer, internationalisering, onboarding af mange nye medarbejdere mv. Eva bistod os meget tæt i denne proces, dels ved at coache/sparre med os individuelt, dels ved at arbejde med os som ledergruppe og direktion i et udviklingsforløb med en række delelementer, hvor vi stillede skarpt på vores vision og ønsker for AlfaNordic og afsøgte veje fremad for virksomheden og os selv som ejere.
Hvorfor tænkte du/I, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig/jer?
Vi inviterede Eva og et større konsulenthus til at byde på opgaven. Det havde altid været vigtigt for ejerne i AlfaNordic, at vi følte, at vores samarbejdspartnere var nogle der ville AlfaNordic og så de værdier AlfaNordic besad.Vi var et tæt team i ledelsen, og vi var alle i virksomheden vant til korte kommunikationsveje og åbne kontorer. Endvidere følte vi os unikke på den måde, at vores tilgang til konsulentrollen i farma- og biotekbranchen i DK var ny – og det var bl.a. grundet dette, at vi var blevet landsvindere i Børsens Gazelle-konkurrence. Vi oplevede en nærhed og indleven i vores dialog med Eva, og derfor var hendes tilbud også langt mere skræddersyet til vores behov og vi følte os fra starten trygge ved Eva. Derfor var valget ikke så svært.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Samarbejdet med Eva ledte til en plan som organisatorisk ville tage AlfaNordic til det næste niveau, vi kaldte det Alfanordic 3.0. Planen blev til på baggrund af ejernes individuelle ønsker samt vores fælles billede af fremtiden.
Et vigtigt punkt på vores plan var et åbent strategiforløb med vores ledergruppe. Dette medførte, at vi i AlfaNordic iværksatte et strategiforløb faciliteret af egne ledelseskonsulenter, med input fra hele organisationen ledende til mange forbedringer, ændringer af arbejdsgange og kommunikation. Det var en god proces med megen åbenhjertighed.
Det var vores plan at ansætte en ny CEO. Her blev det til en COO, da denne mulighed åbnede sig. Denne rolle gjorde, at ejerne stadig kunne være tæt på beslutningerne, hvilket ansås for nødvendigt, da første forsøg med CEO ikke var gået så godt. Det var ikke et fravalg af CEO i al fremtid, men mere en mellemfase.
AlfaNordic 3.0 og det efterfølgende strategiarbejde gjorde, at AlfaNordics ledelse samt medarbejdere fik et klarere billede af kommunikation, roller og i det hele taget det daglige arbejde og vejen frem. Det var derfor en stor gevinst for såvel ejere som organisationen, at vi både direkte og inddirekte grundet Evas coaching fik etableret et fælles grundlag og derefter fik lagt “vejen frem”.
Hvis du/I skal fremhæve én ting fra samarbejdet med Eva, hvad er det så?
Eva er et empatisk menneske, der med stor indlevelse, nysgerrighed og også nogle gange med “en trykken på de ømme punkter” forstår at afdække organisatoriske problemstillinger. Eva formåede at få os i ejergruppen til at “komme ud af busken” mht. såvel vores billeder af vores roller, organisationen samt dens problematikker. Samtidig var det i denne proces vigtigt, at få frem hvor vi så os selv i dette puslespil fremadrettet, og om vi havde usagte holdninger og oplevelser i forhold til hinanden. Eva faciliterede denne proces med stor professionalisme og sikrede således at eventuelle dramaer udeblev. Ligeledes vil vi gerne fremhæve Evas målrettethed. Vores forløb med Eva var ikke blot snik-snak, nej det var målrettet og ledte frem til en færdig plan ved afslutningen af forløbet. Vi har derfor kun godt at sige om samarbejdet med Eva og giver hende vores bedste anbefalinger.
Danmarks Apotekerforening, Apoteksudviklingsdirektør Dorthe Fogh Iversen
Hvilke(t) projekt(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
Jeg har arbejdet sammen med Eva igennem en årrække (små 10 år), både i mit nuværende og i mit tidligere job, hvor vi har haft fokus på udvikling af mit lederskab, mine teams og min afdeling. Ledelse har været nøgleord og krumtappen i alle vores projekter og samtaler: det personlige lederskab, ledelse af medarbejdere, ledelse af strategiprocesser, ledelse af forretningsudvikling, ledelse af grupper, ledelse af virksomheden – hele palletten fra vision til opgaveniveau.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig/jer?
Jeg har valgt – og genvalgt – Eva igennem årene, fordi jeg har brug for en coach og en sparringspartner, der kan få det bedste frem i mig som leder og som til stadighed har været i stand til at udfordre mig på en konstruktiv måde.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Eva formår i vores samarbejde at bevæge sig på det altafgørende kontinuum mellem på den ene side at coache og på den anden side at inspirere og sparre med mig. Grundlæggende er Eva optaget af potentialeudfoldelse og jeg har oplevelsen af, at Eva’s egen baggrund i det ledelsesmæssige og den passion Eva har for ledelse er noget, jeg kan spejle mig i. Hertil kommer en væsentlig gevinst i form af outcome. Jeg behøver aldrig være bekymret for, om jeg får noget for pengene – Eva er optaget af, at der kommer et resultat ud af vores samarbejde og at der er et klart sigte, med dét vi gør. I praksis betyder det, at der altid er et konkret output, der anskueliggør udbyttet af vores processer eller samtaler.
Hvis du skal fremhæve én ting fra samarbejdet, hvad er det så?
Eva er excellent til at møde mig, dér hvor jer er. Uanset dagsordenen for vores møde, orienterer hun sig altid imod nøjagtig dét sted, hvor jeg er. Hun har en udpræget intuition med fokus på mennesket i en professionel kontekst og med et professionelt fokus og sigte. Eva er tro imod sin overbevisning om, at man kan flytte ledere fra ét sted til et andet og hun har igennem årene sikret bevægelse og udvikling af mit lederskab.
Det Kongelig Danske Kunstakademi’s Billedkunstskoler, Administrationschef Helene Langager
Hvilke(t) projekt(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
Eva har dels hjulpet BKS med et flerårigt projekt: ”Samspil, Synergi og Strategisk Kompetenceudvikling”, hvor hun har været gennemgående konsulent for både ledelsen af BKS og de mange forskellige faggrupper. Dels fungerer hun som vores konsulent på udvalgte strategiske projekter og som coach, når behovet opstår i vores organisation.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig/jer?
Eva har en langvarig ledelseskarriere bag sig og hun ved i praksis, hvad det vil sige at arbejde under komplekse og foranderlige vilkår med nye krav og stigende kompleksitet. Eva er samtidig i stand til at tale med og skabe virksomme processer med alle typer af medarbejdere, hvorfor det er muligt faktisk at skabe fremdrift og reel forandring i en mere produktiv retning.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Effekten af vores samarbejde med Eva har været flere. Her skal nævnes:
- Højere bevidsthed om den enkelte leder og ledergruppens håndtering af stor kompleksitet
- Forhandling og håndtering af udefra kommende forventninger og krav
- Ændring af uhensigtsmæssige arbejdsrutiner og uklare prioriteringer og forankring af nye
- Klarere og mere gennemsigtig kommunikation i en kompleks forandringsproces
- Øget fokus på at fastholde en god synergi og et produktivt samspil i en ledergruppe med forskelligt fagligt og organisatorisk fokus
Hvis du skal fremhæve én ting fra samarbejdet, hvad er det så?
I det lange udviklingsforløb har det løbende været nødvendigt at identificere dét, der var vigtigt for organisationen og de forskellige medarbejdergrupper. Forandringerne har således været så massive at behov og tilstand har været skiftende fra måned til måned. Det er Eva’s evne at foretage nøje tilpasninger af indsatsområderne undervejs og på den måde sikre at aktiviteterne hele tiden har været vedkommende for den pågældende gruppes udgangspunkt. Det har betydet at energien, intensiteten og den fælles ansvarsfølelse i processen har været bevaret undervejs.
COWI, Markedschef Martin Korgaard
Hvilke(t) projekt(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
I 2016 havde vi Eva som facilitator på et to dages seminar, hvor vi skulle skabe klare roller i vores salgsprocesser.
I 2018/2019 har vi haft et udviklingsforløb over to omgange med fokus på at skabe en effektiv ledergruppe i vores afdeling, hvor vi vinder på hinandens forskelligheder, frem for at de skaber barrierer for udviklingen.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig/jer?
Første gang fik vi Eva anbefalet af en fra vores netværk. Efterfølgende var vi ikke tvivl om, at det var Eva, vi skulle samarbejde med igen.
Det er et spørgsmål om personlig kemi, og den følelse af, at du har hendes fulde opmærksomhed igennem hele forløbet. Derfor var vi trygge ved, at hun var den rigtige til to ret forskellige udviklingsforløb.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Det første forløb i 2016 gav en klar organisation og ansvarsfordeling omkring vores salgsprocesser. Det har givet ændringer i vores tilgang til markedet, som også er gældende i dag. Det er bestemt ikke alle seminarer, der giver et sådant aftryk.
Den sidste forløb, der netop er afsluttet, har givet en mere sammentømret ledergruppe, hvor vi kender hinandens styrker og svagheder, og hvor der er etableret logiske og intuitive spilleregler for vores samarbejder – blandt andet effektive møderegler, der har fjernet alt fokus på Ipads og telefoner mv.
Hvis du skal fremhæve én ting fra samarbejdet, hvad er det så?
Evas nærvær og oprigtige interesse for at gøre en forskel. Vi glæder os til fremtidige samarbejder!
Djøf, Videnudviklingschef Ida Fredslund
Hvilke(t) projekt(er) har du/I gennemført i samarbejde med Eva?
Eva har siden 2015 været fast underviser på Djøfs Proceskonsulentuddannelse. Uddannelsen er en 9 dages ECTS-pointgivende uddannelse. Uddannelsen er målrettet akademikere, fagspecialister, forretningsudvikling og HR og sætter fokus på at styrke deltagernes tilgang til at arbejde struktureret og målrettet med processer, forandringsledelse og procesledelse.
I samarbejde med Peter Hjermind har Eva udviklet uddannelsen fra bunden og igennem årene medvirket til at forfine og udbygge den med bl.a. et skræddersyet modul, der træner deltagernes færdigheder i at designe processer der bl.a. kan håndtere grupper der oplever interessekonflikter, modstand mod forandring og faglige forskelligheder.
Hvorfor tænkte du/I, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig/jer?
Eva har en bred praksiserfaring som proceskonsulent og relevant erhvervserfaring, når målgruppen er akademikere. Eva er god til undervise, hun lytter empatisk og fornemmer nuancerne, når hun afkoder sine omgivelser. Det var vigtigt for Djøf at få en underviser, der underviser i at gøre, og ikke kun tale om at gøre. Og det gør Eva godt og altid med et solidt teoretisk afsæt.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Proceskonsulentuddannelsen har, siden Eva og Peter kom på i 2015, kørt med høje evalueringer og tilfredse deltagere. Og masser af nye kursister tilmelder sig, fordi de er blevet anbefalet forløbet af andre. Det er den bedste anbefaling og i sidste ende også det bedste salgsargument.
Hvis du/I skal fremhæve én ting fra samarbejdet med Eva, hvad er det så?
Vi er glade for samarbejdet. Eva er professionel og åben for konstruktiv og udviklende dialog. Det er inspirerende at tale udvikling med Eva, fordi hun er god til at få alle perspektiver med. Samtidig ser vi ens på ønsket om at forbedre ting. Det betyder, at vi nogle gange må stoppe og spørge, om det gør tingene bedre, og om indsatsen står mål med værdien.
Ishøj Kommune, HR-chef Søren Henriksen
Hvilke(t) projekt(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
Vi havde udfordringer med samarbejdet og arbejdsmiljøet på en af vores skoler. I den forbindelse havde vi brug for en kortlægning af, hvad udfordringerne bestod af.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig/jer?
For os var det vigtigt at vi fik en ekstern konsulent til at se på skolen som et hele. Ved samarbejdsproblemer er der som bekendt altid mange virkelighedsopfattelser, og skulle vi kunne se ”hele vejen rundt” var det essentielt, at alle fik mulighed for at få deres historie med i det samlede billede.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Eva har leveret en præcis analyse af, hvor samarbejdsproblematikkerne og udfordringerne er. Eva har i tilbageleveringen til skolens ledelse og medarbejdere været særdeles saglig og objektiv. De drøftelser, der har været med ledelsen i forbindelse med tilbageleveringen af resultaterne fra undersøgelsen har vist, at Eva er en konsulent, der i høj grad hviler på et højt fagligt niveau og ikke går på kompromis med sin faglige etik. Det har udfordret os som ledelse til i høj grad også at se på vores egen andel af udfordringerne på skolen. I bund og grund understøtter det blot oplevelsen af kvaliteten i analysen.
Hvis du skal fremhæve én ting fra samarbejdet, hvad er det så?
Det er ikke uvant, at eksterne konsulenter har gjort sig en masse overvejelser i deres analyser om de problemstillinger, som de observerer. Det har været en god oplevelse at møde en konsulent, der også har modet til at sige de ting, som er uhensigtsmæssige – til begge parter i vores samarbejdsudfordringer. Ofte er den del ikke noget, som en ekstern konsulent ønsker at sige højt.
Ikano Bank, Salg,- og marketingdirektør Peter Stuhr
Hvilke(t) projekt(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
Ikano Bank har samarbejdet med Eva om at udvikle, uddanne og coache en række nøglemedarbejdere i IKEA. IKEA-medarbejdernes opgave er at øge viden og færdighed hos deres kollegaer i IKEA omkring de finansielle produkt, som IKEA tilbyder og som Ikano Bank leverer. Eva udviklede et 4 faset program, der bl.a. indeholdt: uddannelse i coaching, læring og gennemslagskraft samt individuel coaching af de udvalgte IKEA-medarbejdere. Projektet strakte sig over 18 mdr.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig?
Vi har igennem samarbejdet med en anden leverandør stiftet bekendtskab med Eva, og har i den sammenhæng vurderet, at hun var den rette til at løse opgaven. Dette skyldes, at vi så den rette kombination mellem forretningsforståelse og indsigt i at formidle coaching på et niveau, der kan gøre de udvalgte nøglemedarbejdere i IKEA i stand til at coach andre. Vi oplevede også, at Eva tog udgangspunkt i opgaven, personerne samt mulighederne frem for at ”fyre” et standardprogram af.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Vi oplever først og fremmest, at Eva bidrager med nytænkning, motivation og solid support til de involverede IKEA-medarbejdere. Dette betyder i praksis, at hun har udstyret dem med en lang række konkrete værktøjer, på rette niveau, til formidling og øgte gennemslagskraft i varehuset. Hermed har hun skærpet deres bevidsthed om, hvordan de formidler og involverer deres kollegaer med henblik på at øge salget. Samtidig har hele salg, – og marketing i IKANO deltaget i et udviklingsprogram, hvor vi har skærpet vores blik for, hvordan vi bringer værdi og fremdrift i samarbejdet og dialogen med vores samarbejdspartnere og leverandører. Vi har på denne måde erhvervet os kompetencer, som vil være med til at differentiere os positivt i markedet.
Hvis du skal fremhæve éen ting fra samarbejdet, hvad er det så?
Eva demonstrerer en stærk evne til at balancere sin indsats mellem på den ene side at støtte, anerkende og coache og på den anden side tilrettelægge sin indsats med konstant fokus på, hvor der skabes størst forretningsmæssig gevinst. Dette betyder også, at Eva undervejs har improviseret, justeret og ændret i de tilrettelagte initiativer, med henblik på at højne den forretningsmæssige værdi til gavn for Ikano Bank og IKEA – og hele tiden i tæt dialog med os.
KPMG, Økonomichef, Inger Barsballe Borregaard
Hvilke(t) projekt(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
Jeg har samarbejdet med Eva om to områder: udviklingen af mit lederteam inklusiv mit eget lederskab og tilrettelæggelse og gennemførelse af et seminar for hele KPMG Finance, hvor vi har haft fokus på træning af kommunikative kompetencer med henblik på at forbedre vores service og bidrag til virksomhedens værdi.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig?
For os har det haft stor betydning at gennemføre projekter, der har været specifikt målrettet til os. Eva har hver gang evnet at sætte sig ind i vores konkrete situation og har designet skræddersyede projekter, så vi har følt at det lige præcis matchede os.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Samarbejdet har øget min egen ledelsesmæssige værktøjskasse med helt konkrete værktøjer, som jeg bruger i min daglige ledelse. I KPMG Finance har vi fået en fælles bevidsthed omkring kommunikation og en værktøjskasse, som vi jævnligt refererer til og bruger i dagligdagen.
Hvis du skal fremhæve eén ting fra samarbejdet, hvad er det så?
Ved afviklingen af projekterne har Eva løbende haft fokus på, om programmet skabte mening og fremdrift for deltagerne. Hvis dette ikke har været tilfældet, har Eva været hurtig til at justere i programmet for at givet det det rigtige tvist, så vi fik mest muligt udbytte og værdi. Jeg fremhæver dette, fordi det er en usædvanlig praksis, der positivt adskiller Eva fra mange konsulenter, der leverer standardprogrammer.
The Nielsen Company, Client Service Director Kristian Nørgaard Jensen
Hvilke(t) projeket(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
The Nielsen Company har sammen med Eva arbejdet på et flerårigt projekt med fokus på at skærpe salgsorganisationens evne til at levere kundeværdi. Formålet med projektet har været at øge fokus på kunderne og den værdi vi bibringer dem i vores samarbejde. Projektet har omfattet gennemførelse af en række heldagsworkshop med samtlige medarbejdere i Client Service incl. 12 ledere, coaching af alle ledere i salgsorganisationen, udarbejdelse af et konkret kundeværdiværktøj samt implementering af dette. Eva har været ansvarlig for og gennemførende af samtlige elementer.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rette til at hjælpe dig/din organisation?
Vores erfaring med Eva er, at hun formår at skabe involverende processer med et håndgribeligt output, der får medarbejdere og ledere med hele vejen. Dette har vi vurderet var en væsentlig forudsætning for at lykkes med så omfattende et projekt.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst/værdi har samarbejdet afstedkommet?
Dette samarbejde med Eva har styrket kundefokus hos Nielsen og samtidig sikret at organisationen har flyttet sig markant i forhold til at hjælpe vores kunder med at træffe bedre forretningsbeslutninger. Udbyttet af dette projekt er en styrkelse af samarbejdet med vores kunder og en stigning i genkøbet af projekter hos Nielsen.
Hvis du skal fremhæve éen ting ved samarbejdet, hvad er det så?
Evas evne til at skabe fremdrift i processen, således at implementeringen af resultaterne fra projektet var i fokus fra start til slut. Dette ved at sikre involvering og commitment fra både medarbejdere og ledelse.
Novo Nordisk, Corporate Vice President of Product Supply, Quality & IT – People & Organisation and Health & Safety Siam Sadawie Schmidt
Hvilke(t) projekt(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
Jeg har i fire forskellige virksomheders HR-funktion – senest i nuværende funktion samarbejdet med Eva, hvor hun har varetaget en række opgaver. Bl.a. har hun undervist en række ledere i konflikthåndtering, hun har arbejdet med udviklingen af udvalgte teams og coachet og hjulpet medarbejdere i forbindelse med stress og stressrelaterede symptomer.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig?
Eva har en veludviklet evne til at definere og afgrænse opgavens karakter og formår at stille skarpt på det, som virkelig skaber værdi for forretningen, lederen, teamet, ledergruppen eller individet. Den feedback jeg får fra mine kunder i forretningen, når de har samarbejdet med Eva er, at hun er empatisk og professionel i sin tilgang og gør en positiv forskel for dem til fordel for alle parter. Det gør hun bl.a. ved at udfordre og finde frem til det uudnyttede potentiale og bringe det i spil.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Forretningsmæssigt har samarbejdet skabt klarhed og retning linket til strategien. Ledelsesmæssigt har det betydet at ledelsen har skabt fælles forståelse for målet og en realistisk plan, som alle kunne committe sig til at implementere og tage action på. Organisatorisk set har de afdelinger/individer som Eva har hjulpet haft et umiddelbart højere personligt overskud og engagement samt et fornyet drive særlig ift. til at implementere forandringer, som skaber umiddelbar forretningsmæssig værdi.
Hvis du skal fremhæve éen ting fra samarbejdet, hvad er det så?
Jeg oplever Eva som værende metodiske stærk med en struktureret tilgang til opgaver. Det bevirker, at hun er proaktivt og på forkant og har fokus på at fastholde synergier og optimeringer. Hun har et ekstremt fokus på handlingen eller forandringerne, vi som virksomhed ønsker at accelerere. Eva har en endvidere en høj grad af integritet og professionalisme, hvorfor hun henviser til rette kompetence, hvis hun vurderer, at hun ikke kan løse en opgave optimalt selv. Udover trygheden i at vide, at måden Eva coacher eller faciliterer en ledergruppe på, skaber en høj værdi i forretningen, er min personlige gevinst, at hun interesserer sig for de udfordringer, jeg har i mit job. Dette afstedkommer værdifulde idéeer eller konkrete værktøjer, som gør, at jeg kan performe endnu bedre i mit job.
RMC – Rytmisk Musikkonservatorium, Fuldmægtig Hanne Brodersen
Hvilke(t) projeket(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
RMC har i samarbejde med Eva gennemført et flerfaset organisationsudviklingsprojekt, hvis formål har været, at udvikle arbejdsmiljøet og relationerne i TAP-gruppen med henblik på at lykkes med RMC’s strategiske indsats. Projektet bestod dels af en række procesdage med alle medarbejdere og ledelsen af RMC, dels af individuel coaching af ledere og mellemledere. Forløbet strakte sig over ¾ år.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rigtige til at hjælpe dig/jer?
RMC havde opgaven i udbud hos en række konsulenthuse og vores samarbejdsudvalg holdt møde med samtlige. I både mødesituationen og i oplægget, som Eva efterfølgende fremsendte, oplevede vi at Eva var den konsulent, som havde den bedste forståelse for vores udfordringer, ligesom de arbejdsmetoder og processer, som Eva skitserede, passede godt ind på RMC.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst har samarbejdet afstedkommet?
Da Eva kom ind i organisationen, var konfliktniveauet højt og dialoger særdeles vanskelige at etablere. Eva formåede at få en dialog etableret, og få både medarbejdere og ledelse til at åbne sig overfor hinanden. Processen var en hårfin balance mellem på den ene side at reducere konfliktniveauet og forstå konflikternes karakter og på den anden side at arbejde fremadrettet med RMC’s strategiske fokus. Eva mestrede denne balancegang med tyngde og erfaring. Hun tog endvidere væsentlige og vanskelige dialoger med både ledelse og medarbejdere undervejs, hvor hun sikrede at parternes ansvar og roller stod klart. Eva sikrede endvidere altid et konkret udbytte og produkt af vores fælles dage, så vi havde noget at arbejde videre med imellem vores sessions.
Hvis du skal fremhæve én ting fra samarbejdet, hvad er det så?
For mig som tovholder for processen, var Eva en fantastisk samarbejdspartner, idet hun med sine kompetencer og erfaringer kunne se ind i en vanskelig situation og komme med gode og konstruktive forslag til veje frem, som alle parter kunne se sig selv i.
SEAS-NVE, Head of Marketing, Björg Bisgaard
Hvilke(t) projeket(er) har du gennemført i samarbejde med Eva?
Eva har i flere år fungeret som konsulent hos SEAS-NVE. Her har hun udviklet og drevet projekter med udgangspunkt i marketing og på tværs af salg, kommunikation og ledelse. Vi inviterer Eva ind i organisationen, når vi gerne vil forstå vores kunder bedre og finde fælles fodslag ift. vores indsatser og prioriteringer. Målet med alle de projekter vi gennemfører med Eva er, at vi som organisation bliver stærkere ift. at bringe værdi til vores kunder, hvad enten det er privatkunder eller professionelle kunder. Eva’s bidrag er i denne sammenhæng afgørende ift., at vi kan rykke os strategisk.
Hvorfor tænkte du, at netop Eva var den rette til at hjælpe dig/din organisation?
Vi kender Eva fra tidligere relationer og samarbejder, hvor hun meget håndgribeligt har bidraget til den forretningsmæssige udvikling eksternt som internt.
Hvilken forretningsmæssig, ledelsesmæssig eller organisatorisk gevinst/værdi har samarbejdet afstedkommet?
Til andre, der kunne få brug for Evas hjælp, vil jeg nævne: Eva er som konsulent meget løsningsorienteret og hun formår at koble kritisk tænkning, nye vinkler og udfordring af os, med at finde en fælles vej frem. Eva er i stand til at få de forskellige organisatoriske niveauer involveret og i tale, hvilket hun både gør ved en vedvarende nysgerrighed og ved empatisk at involvere og tage hånd om organisationens interessenter. Jeg vil også fremhæve, at man hos Eva ikke får ”fluffy” konsulentsnak, men derimod konkrete og meget brugbare værktøjer til at komme videre. Eva leverer på den måde benhård rådgivning – også når det gør ondt på organisationen. Eva taler os ikke efter munde – hun giver reel og ærlig rådgivning, som vi altid kan bruge fremadrettet.
Hvis du skal fremhæve éen ting ved samarbejdet, hvad er det så?
Når Eva kører et udviklingsprojekt for os er vi aldrig i tvivl om, at vi når i mål og at resultaterne af indsatsen lever i vores organisation. Dette giver en grundlæggende tryghed, som er unik for samarbejdet med Eva.